2021. január 5., kedd

MESE. A KESZTYŰ

 













A kesztyű

Egy öregember a kiskutyájával tüzifát gyűjteni ment az erdőbe. Az ember észre sem vette, hogy leejtette az egyik kesztyűjét, továbbb ment a kutyájával. A kesztyű nem sokáig hevert a földön magányosan. Arra szaladt a kisegér, megszagolta, körüljárta, majd bebújt a kesztyűbe, és így szólt: - Jó lakásom lesz itt nekem! Éppen arra ugrándozott egy béka is, bekukkant a kesztyűbe, és kérdi: - Kipp, kopp. Ki lakik ebben a kesztyűházikóba? - Cincogó, a kisegér. Hát te ki vagy? - Én vagyok Brekegő, a béka. Megenfgeded, hogy én is itt lakjak? - Gyere, nem bánom! Most már ketten voltak. Arra szaladt egy nyulacska is, meglátta a kesztyűt, és ezt kérdi: -Kipp, kopp. Ki lakik ebben a kesztyűházikóba? - Cincogó, a kisegér és Brekegő, a béka. Hát te ki vagy? - Én Tapsifüles vagyok, a nyulacska. Befogadtok engem is! - Gyere, lakhatsz te is velünk! - válaszolt a béka. Így már hárman voltak. Egyszer csak arra jön a róka, egyenesen kesztyű felé szimatolt. - Kipp, kopp. Ki lakik ebben a házban? - Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka és Tapsifüles, a nyulacska. Hát te ki vagy? - Én vagyok Csalavér, a róka. Lakhatok én is ebben a házikóban?. - Gyere be, elférünk! Most már négyen ültek a kesztyűben. Arra jött a farkas is, megállt a kesztyű mellett és csodálkozott. -Kipp, kopp, ki lakik ebben a kesztyűházban? - Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyulacska és Csalavér, a róka. Hát te ki vagy? - Én vagyok az Ordas a farkas. Lakhatok én is ebben a házikóban? - Persze, elférsz te is! Bebújt a farkas is. Most már öten voltak. Honnan, honnan nem, egyszer csak arra jött egy vaddisznó. - Röf-röf- röf! Ki lakik ebben a kesztyűházikóban? - Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyúl, Csalavér, a róka és Ordas, a farkas. Hát te ki vagy? - Röf-röf- röf! Én vagyok Röfi a vaddisznó. Fogadjatok be engem is a házatokba!  Elférünk, ha kicsit jobban összehúzódunk, gyere be! Bekültüzütt a vaddisznó is. Már hatan voltak, de olyan szorosan, hogy alig tudtak moccanni. Alig helyezkedtek el valahogy, hallják ám, hogy zörögnek a bokrok. A medve bújt elő, és egyenesen a kesztyű felé tartott. - Mirr, morr.Ki lakik ebben a kesztyűházikóban? - Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyúl, Csalavér, a róka, Ordas farkas meg Röfi disznó. Hát te ki vagy? - Brum-brum-brum! De sokan vagytok! Én vagyok  Mormogi a medve. Lakhatnék veletek ebben a házban! - Hát összébbhúzódunk valahogy. Gyere be! Bebújt a medve is. Most mát heten voltak. A kesztyű már addig nyúlott, majd szétrepedt. Eközben az öregember hazafele menet  észrevette, hogy nincs meg egyik kesztyűje. Visszafordult, hogy megkeresse. A kiskutya előtte futott. Amint szalad, egyszerre csak látja, hogy ott fekszik a kesztyű az úton, izeg-mozog és hatalmas.  Furcsa szagok jöttek a kesztyű irányából ezért hangosan ugatni kezdett. ,-Vau-vau! Az állatok erre mind megrémültek, kiugrottak a kesztyűből - futott, ki merre látott. Az öreg is odaért, és felvette kesztyűjét és nagyon csodálkozott mitől nőtt meg, mi nyújthatta ilyen nagyra a kesztyűjét. Itt a vége, fuss el véle!


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése